Парады педагога-псіхолага

БЫЦЬ ГАТОВЫМ ДА ШКОЛЫ — НЕ ЗНАЧЫЦЬ УМЕЦЬ ЧЫТАЦЬ, ПІСАЦЬ, ЛІЧЫЦЬ …

«Быць гатовым да школы — не значыць умець чытаць, пісаць і лічыць. 

Быць гатовым да школы-значыць быць гатовым усяму гэтаму навучыцца «

(Венгер Л. А.)

Спытаеце свайго дзіцяці, што ён ведае пра школу. Адным з важных паказчыкаў школьнай гатоўнасці з’яўляецца школьная матывацыя, то ёсць жаданне ісці ў школу.

А як можна жадаць таго, пра што нічога не ведаеш? Чым жа могуць дапамагчы бацькі свайму дзіцяці ў развіцці матывацыі? Чаму вучыць у першую чаргу? Уменню чытаць, пісаць, лічыць? Гэта ўсё роўна.

1.Важна навучыць вучыцца, сфарміраваць жаданне вучыцца. А значыць, каб вы не вывучалі з дзіцем, гэта павінен быць не ўрок, а гульня. І яна павінна працягвацца да таго часу, пакуль дзіцяці будзе цікава. Аптымальным для падрыхтоўкі да школы з’яўляюцца не гульні на авалоданне навыкам ліку, чытання, а простыя забаўляльныя заданні на развіццё памяці, увагі, дапытлівасці.

2.Бацькі могуць распавесці аб школе, успомніць свае ўласныя поспехі, пацешныя здарэння з школьнага жыцця.

3.Растлумачце дзіцяці прафесійную ролю і пазіцыю настаўніка. У школе і настаўнік, і вучань выконваюць сваю строгую пэўную ролю. Дзіця павінна разумець, што настаўнік мае зносіны з ім, каб чаму-то навучыць. За пытаннямі настаўніка стаіць вучэбная праблема, а не падстава для непасрэдных «жыццевых зносін».

І галоўнае, школа не прынясе вам і вашаму дзіцяці нічога акрамя радасці, калі вы сапраўды ведаеце, што паход у школу, гэта свята для ўсёй сям’і! Гэта яшчэ адна прыступка сталення, гэта нагода адзначыць дасягнутыя поспехі дзіцем.

 

Падрыхтавала: Вільтоўская К.А., педагог-псіхолаг.

Крыніца: Цярохін, О. А. я хачу ў школу: пазнавальна — матывацыйны комплекс заняткаў для падрыхтоўцы да школы дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту/А. А. Цярохін. Мазыр, 2005

 

***************************************************************************************************************************

10 ПРАВІЛАЎ ДЛЯ БАЦЬКОЎ ДЗЯЦЕЙ, ЯКІЯ ІДУЦЬ У ШКОЛУ

1. Не шпігуйце новай інфармацыяй.

За пакінуты час ніякіх «хвастоў» вы не падцягнеце. А калі будзеце насядаць на дзіця з чытаннем і лікам, вы зможаце выклікаць у яго адмоўныя эмоцыі з нагоды школы. Вядома, пачытаць трошкі, парашаць нескладаныя прыклады можна, але ўсё гэта павінна быць у гульнявой, непрынудлівай форме. Акрамя таго, дашкольнікам важна па некалькі разоў чытаць адны і тыя ж кніжкі. Яны, пазнаючы «матэрыял», імкнуцца падказаць апавядальніку, што будзе далей, папраўляюць, калі ён дапусціў недакладнасць. Гэта выпрацоўвае ў іх актыўнасць, і тады ім будзе абсалютна нескладана ўжо на першым уроку выказаць сваё «дарослае » меркаванне».

2. Расказвайце пазітыўныя гісторыі са свайго школьнага жыцця.

Важна сфарміраваць у будучага школьніка пазітыўнае стаўленне да школы. Калі дзіця хоча вучыцца і ўпэўнены, што ў школе цікава, тады непазбежны стрэс, звязаны з новымі правіламі і распарадкам дня, багаццем незнаёмых людзей, будзе паспяхова пераадолены. Для гэтага часцей расказвайце свайму дзіцяці пацешныя гісторыі са свайго школьнага жыцця.

3. Не рабіце акцэнт на адзнаках.

Многія бацькі дапускаюць грубую памылку, калі пачынаюць палохаць: «Чытай, а то мне двойкі будзеш прыносіць». Важна акцэнтаваць увагу дзіцяці на працэсе вучобы (ты даведаешся шмат новага, у цябе з’явяцца новыя сябры, ты станеш разумным), а не на выніку добрых ацэнках, якія наогул лепш не згадваць, тым больш, што ў першым класе іх не ставяць.

4. Не палохайце школай.

Ні ў якім выпадку не вядзіце размовы пры дзіцяці, што ў яго «скончылася дзяцінства», не шкадуйце яго: маўляў, бедная, пачынаюцца працоўныя будні. Нават у жарт не палохайце школай. Не варта пры дзіцяці таксама абмяркоўваць маючыя адбыцца выдаткі (аб кошту формы або канцтавараў).

5. К упляйце школьныя прыналежнасці разам з дзіцем.

Купляць партфель і ўсе прылады для школы трэба з дзіцем, тады ён аказваецца уцягнутым у працэс падрыхтоўкі да першага верасня. Хай дзіця сам абярэ сабе пенал, ручкі, алоўкі і лінейкі, сшыткі. Прыйшоўшы дадому, не хавайце пакупкі ў шафу-дайце іх дзіцяці, каб ён прывык да новых для яго рэчаў. Хай ён збірае партфель, носіць яго па кватэры, раскладвае на стале сшыткі і алоўкі, тады простыя ўказанні настаўніка: «Дастаньце чырвоную ручку або сшытак у лінейку » не выклічуць у дзіцяці цяжкасцяў: ён выразна будзе ведаць, дзе ў яго што ляжыць. Добра таксама схадзіць з дзіцем у выбраную школу, калі вы яшчэ гэтага не зрабілі. Пагуляйце каля школы. Так дзіця хутчэй прывыкне да новага месца.

6. Гуляйце ў школу.

Няхай усе цацкі вашага дзіцяці пойдуць у першы клас, а самая любімая стане настаўнікам. У такой гульні можна растлумачыць асноўныя школьныя правілы: як сядзець за партай, як адказваць на ўроку, як папрасіцца ў туалет, Што рабіць на перапынку (15-хвілінныя «урокі» павінны чаргавацца з пяціхвіліннымі «перапынкамі»).

7. Пачынайце жыць па новаму распарадку дня.

За месяц да школы трэба плаўна падганяць рэжым дня да новага распарадку. Старайцеся, каб дзіця клаўся спаць не пазней дзесяці вечара, уставаў ў 7-8 раніцы. Вельмі важна сфармаваць у дзіцяці ўяўленне пра тое, што за чым трэба рабіць раніцай і ўвечары. Для гэтага добра выкарыстоўваць дошку на сцяне, дзе можна прымацаваць паперкі, пісаць, маляваць. Для пачатку паспрабуйце наглядна растлумачыць, што трэба зрабіць перад сном: сабраць партфель, прыгатаваць вопратку (трусы, майку, шкарпэткі), праверыць, ці чыстая форма. Усе гэтыя дзеянні лепш пазначаць малюнкамі: партфель, раскладзеныя рэчы на крэсле. Напярэдадні першага верасня выконвайце гэты рытуал, гуляючы. Хай дзіця збірае свае дзіцячыя кніжкі ў партфель, складае вопратку на крэсла. З дапамогай малюнкаў можна адлюстраваць і ранішні распарадак: мыемся, апранаемся, снедаем, чысцім зубы, Апранаемся ў школьную форму, чысцім абутак, выходзім з хаты. Усё гэта дапаможа дзіцяці лепш зразумець, як будуецца яго дзень.

8. Пасябраваць з гадзіннікам.

Неабходны для школы навык — арыентацыя ў часе. Калі ваш дзіця яшчэ не разбіраецца ў гадзінніке, навучыце яго гэтаму. Шматлікім дзеткам лягчэй арыентавацца па электронных гадзінніках. Дзіця павінна ведаць, што значыць чвэрць гадзіны, паўгадзіны, праз гадзіну. Павесьце ў дзіцячай комнаце вялікі гадзіннік (люб, галоўнае, каб дзіця магло пазнаваць па іх час). Падчас чытання, гульні або ежы можна паставіць гадзіннік на стол і звярнуць увагу дзіцяці на тое, у колькі пачалося дзеянне і ў колькі яно скончылася.

9. Пабольш камандных гульняў. 

У школе ёсць правілы, якія неабходна выконваць: сядзець за партай, уставаць, калі дазволіць настаўнік, не крычаць. Без разумення гэтых элементарных законаў дзіцяці будзе цяжка ў 1-м класе. Каб развіць у дзіцяці ўменне падпарадкоўвацца і гуляць па правілах, выкарыстоўвайце камандныя гульні. Дзякуючы ім дзіця засвоіць, што ёсць правілы, якія трэба выконваць, і што ад гэтага залежыць вынік. Яшчэ адзін важны ўрок, які даюць дзіцяці камандныя гульні, — гэта спакойнае стаўленне да пройгрышу.

10. Трэніруйце ўважлівасць і памяць. 

Добрая гульня на ўважлівасць: усім раздаецца аднолькавы тэкст, засякаецца час і трэба як мага больш і хутчэй знайсці і выкрасліць літар «с». Праводзіце «заняткі» спачатку па 10 хвілін, назаўтра 15, давёўшы час «урока» да той працягласці, якая будзе ў школе. Тады дзіцяці не будуць так палохаць бясконцыя паўгадзіны заняткаў. Яшчэ можна часцей гуляць у «адвярніся і назаві». Раскладзіце на стале цацкі і дайце дзіцяці паглядзець на стол на працягу 1-й хвіліны. Затым ён адварочваецца і называе цацкі, якія ляжаць на стале. Затым ускладняйце задачу: дадавайце цацкі, скарачайце час на запамінанне. Можна замяніць цацку другога — дзіця, павярнуўшыся, павінен расказаць, што змянілася.

Поспехаў вам і больш веры ў сябе і магчымасці свайго дзіцяці!

Падрыхтавала: Вільтоўская К.А., педагог-псіхолаг.

Крыніца інфармацыі: http://ddu48.vitebsk.edu.by

— Detsad

No comments yet.

Leave a reply

Reset all fields