Парады музычнага кіраўніка

МУЗЫЧНЫ КУТОК ДОМА.

Музычныя здольнасці ў дзяцей выяўляюцца па-рознаму. У адных — вельмі рана (ужо на першым годзе жыцця) і развіваюцца лёгка і хутка. У іншых дзяцей пазней (у 4-5 гадовым узросце) і развіваюцца цяжэй і павольней.

Часта бацькі задаюць пытанне: «Ці варта развіваць музычныя здольнасці дзіцяці, калі яны не выяўляюцца?» Адназначна варта!

Для гэтага бацькі павінны ствараць неабходныя ўмовы для музычнага выхавання дзіцяці дома. Нават, калі дзіця ў будучыні не будзе прафесійным музыкам (бо гэта і не абавязкова), заняткі музыкай дапамогуць развіць мысленне, інтэлект, памяць, уяўленне, музычна-сэнсарныя здольнасці дзяцей, звуковысотный слых, тэмбравыя ўспрыманне, пачуццё рытму і іншыя здольнасці.

Асноўная мэта музычнага выхавання дзіцяці ў сям’і — гэта арганізацыя музычнай дзейнасці і абсталяванне музычнага кутка дома.

Музычны куток — гэта месца, дзе дзеці спазнаюць музыку і яе прыгажосць. Творча аформлены музычны куток дапаможа не толькі акунуцца ў свет музыкі і пашырыць ўяўленні пра яе, але і разаўе ўяўленне дзяцей, актывізуе эмацыйную сферу, мысленне, гаворку.

1. Стварэнне хатняй фанатэкі.

Фонозапись даступная бацькам і можа забяспечыць высокі ўзровень выканання розных музычных твораў, фармуе ўяўленні аб інструментальнай і вакальнай музыцы, знаёміць з гучаннем хору, аркестра, асобных музычных інструментаў. Фонозапись можна выкарыстоўваць для арганізацыі святаў і забаў дома.

2. Наяўнасць музычных цацак у хатнім музычным кутку.

Дзецям прапануюць агучаныя і неагучаныя музычныя цацкі. Бацькі выкарыстоўваюць іх для стварэння гульнявых сітуацый.
Да неагучаных музычных цацак адносяцца наступныя цацкі: піяніна, раяль, балалайка, гармонік, цацкі-прылады, якія бацькі вырабляюць з фанеры, кардона.
Да агучаных музычных цацак адносяцца наступныя:
— музычныя ваўчкі рознай велічыні, выкарыстоўваюць для дзяцей ранняга ўзросту з мэтай прыцягнення іх увагі да меладычнага гучання;
— музычныя малаточкі;
— музычныя цацкі з фіксаванай мелодыяй (арганчики, музычныя шкатулкі, якія прайграваюць найпростую мелодыю);
— завадныя цацкі (скача мядзведзь, заяц гуляе на барабане, якая спявае птушачка);
— музычныя кніжкі;
— бразготка;
— агучаныя вобразныя цацкі, якія паказваюць розных жывёл.
Такія цацкі выкарыстоўваюць для дзяцей з мэтай прыцягнення іх увагі да меладычнага гучання і развіццю слыхавога засяроджвання. 

3. Аснашчэнне хатняга музычнага кутка дзіцячымі музычнымі інструментамі.

Дзецям ва ўзросце ад года да 3 гадоў можна прапанаваць наступныя дзіцячыя музычныя інструменты: дудачку, барабан, званочкі, ксілафон, металлофон.
Дзецям 3-4 гадоў бацькі прапануюць наступныя прылады: бубен, дудачкі, барабан, званочкі, ксілафон, металлофон, драўляныя лыжкі.
Дзецям ва ўзросце 4-5 гадоў застаюцца пералічаныя вышэй дзіцячыя музычныя інструменты і бацькі актывізуюць самастойную музычную дзейнасць дзяцей шляхам ўзбагачэння хатніх музычных куткоў новымі музычнымі інструментамі: трыкутнікамі, маракасамі, румбамі, цымбаламі, трыёламі, кларнетамі. Бацькі прадугледжваюць магчымасць самастойнага карыстання імі, гульні на іх.
Бацькі дзяцей ва ўзросце ад 5-6 гадоў спрыяюць ўсё больш шырокаму ўключэнню музыкі, музычнай дзейнасці ў натуральную паўсядзённае жыццядзейнасць дзяцей шляхам унясення ў музычны куток новых дзіцячых музычных інструментаў: ляскоткі, арф.
Бацькі, фарміруючы ў дзяцей ўяўленні аб дзіцячых музычных інструментах і цацках, развіваюць у іх музычна-сэнсарныя здольнасці, ладавае пачуццё, пачуццё рытму, а таксама тэмбравае ўспрыманне музыкі.

4. Аснашчэнне музычнага кутка музычна-дыдактычнымі дапаможнікамі і музычна-дыдактычнымі гульнямі.

Ўспрыманне музыкі-складаны працэс, які патрабуе ўвагі, памяці, развітога мыслення. Усяго гэтага ў дашкольнікаў пакуль няма. У педагагічнай практыцы з гэтай мэтай сталі ўжываць музычна-дыдактычныя дапаможнікі, якія ўздзейнічаюць на дзіця комплексна, выклікаюць у яго глядзельную, слыхавую, рухальную актыўнасць, тым самым пашыраючы музычнае ўспрыманне ў цэлым.
Адным з найважнейшых сродкаў развіцця самастойнай музычнай дзейнасці з’яўляюцца музычна-дыдактычныя гульні. Яны аб’ядноўваюць усе віды музычнай дзейнасці. Асноўнае прызначэнне музычна-дыдактычных гульняў-фарміраваць у дзяцей музычныя здольнасці, у даступнай гульнявой форме дапамагчы ім разабрацца ў суадносінах гукаў па вышыні, развіць у іх пачуццё рытму, тэмбравы і дынамічны слых, падахвочваць да самастойнай дзейнасці.

5. Абсталяванне для мастацка-тэатральнай дзейнасці дома.

Лялечны тэатр.
Шырма, дэкарацыі і набор лялек бі-ба-бо прымяняюцца для арганізацыі розных музычных вечароў, у якіх актыўна ўдзельнічаюць дзеці. Шырма, устойлівая на драўлянай раме. Лялькі бі-ба-бо на дзіцячую руку прадаюцца ў камплекце. Наяўнасць такой шырмы і набору лялек спрыяюць стварэнню ўмоў для Тэатральна-мастацкай дзейнасці, дзеці практыкуюцца ў самастойным спевах без музычнага суправаджэння, іх гаворка становіцца больш яркай, выразнай, у іх развіваюцца творчыя здольнасці.

Самае галоўнае-трэба стварыць у доме атмасферу добразычлівага стаўлення да дзіцяці, усяляк заахвочваць яго спробы праяўляць сябе ў музыцы. Гэта прыносіць дзецям радасць і робіць іх дабрэй.
У дзяцей, якія часта датыкаюцца з музыкай, больш багаты свет пачуццяў, яны больш спагадныя на перажыванні іншых людзей і больш жыццярадасныя.

Падрыхтавала: Багдановіч Е. Ю., музычны кіраўнік.

Крыніца інфармацыі: http://ds28.by

РЫХТУЕМСЯ ДА РАНІШНІКА РАЗАМ!

Дарагія мамы, таты, бабулі і дзядулі!

Калі ваша дзіця ходзіць ва ўстанову дашкольнай адукацыі, то вас напэўна запрашаюць на ранішнікі. І гэта вельмі добра, бо вы зможаце яшчэ раз пераканацца ў тым, які ваша дзіця прыгожае, разумнае, таленавітае, кемлівае! А каб і вы, і дзіця не выпрабавалі пачуццё расчаравання пасля свята, досыць выконваць некалькі простых правілаў.

Рыхтуйцеся да ранішнікаў!

Калі ва ўстанове дашкольнай адукацыі вас папрасілі нешта купіць для ранішніка або падрыхтаваць касцюм для дзіцяці, не адмаўляйце (вядома, пры ўмове, што выкананне просьбы не прадугледжвае сур’ёзных фінансавых марнаванняў). Вельмі распаўсюджанай памылкай бацькоў з’яўляецца тое, што яны разглядаюць установу дашкольнай адукацыі, як нейкае прадпрыемства сферы паслуг, нешта накшталт цырульні або хімчысткі, разважаючы пры гэтым прыкладна так: «Мы вам здалі дзіцяці, вось і займайцеся яго выхаваннем, а нам некалі, мы грошы зарабляем». Гэта ў корані няслушна. Выхаванне дзіцяці — працэс бесперапынны і шматгранны, і ў ім павінны прымаць удзел, як работнікі дзіцячай установы, так і бацькі. Выхавальнік павінен быць з вамі ў тандэме, рухацца ў адным кірунку. Тады вынікі вашых агульных намаганняў будуць прыкметныя.

Прыходзьце на святы ва ўстанову дашкольнай адукацыі!

Зразумела, што вы вельмі занятыя. Але ваш прыход вельмі важны для вашага дзіцяці! Бо ён хоча, каб менавіта вы ацанілі яго поспехі, менавіта вы слухалі, як ён чытае вершы і спявае. Дзіця не заўсёды адчувае сябе артыстам і атрымлівае задавальненне ад самога выступу перад публікай, як такога. Для яго прынцыпова адрозніваецца выступ перад гледачамі «наогул» і выступ перад гледачамі, сярод якіх ёсць родны і любы чалавек. Калі ўсё ж ніхто з членаў сям’і не можа пайсці на свята, то абавязкова сумленна папярэдзьце пра гэта дзіцяці, ні ў якім разе не абнадзейвае яго і не ашуквайце. Магчыма, хто-небудзь з бацькоў будзе здымаць ранішнік на відэакамеру — папытаеце потым копію запісу, бо ў наш век лічбавых тэхналогій і Інтэрнэту гэта зрабіць вельмі проста.

Не абясцэньвайце старанні вашага дзіцяці!

Для дзіцяці ранішнік — гэта сур’ёзная падзея, вельмі адказнае. Ён доўга рыхтаваўся, рэпетыраваў. І ён, вядома ж, хвалюецца! Падтрымайце яго, скажыце, што вы ім ганарыцеся. Хай ён падчас выступу нешта забыўся ці пераблытаў, не надавайце гэтаму увагі і ўжо ні ў якім разе не ўладкоўвайце «разбор палётаў» і не параўноўвайце свайго дзіцяці з Машай, Сашам або Мішам. Ваша дзіця — самы лепшы і самы таленавіты! І ён павінен разумець, што вы думаеце менавіта так, і ніяк інакш. 
Таксама не варта перакручваць сітуацыю ў другі бок і актыўна захапляцца сваім дзіцем, пры гэтым прыніжаючы здольнасці і ўменні іншых дзяцей. Усе дзеці таленавітыя і здольныя, толькі кожны — па-свойму.

Прытрымвайцеся правілаў!

Установа дашкольнай адукацыі  — гэта ўстанова з пэўнымі правіламі. Вас могуць папрасіць надзець зменны абутак, зняць верхнюю вопратку. Гэта робіцца для выгоды і падтрымання чысціні. Прыходзьце на свята своечасова. Не прымушайце Вас чакаць і затрымліваць агульнае свята. 
Паспрабуйце не парушаць правілы дзіцячага сада, тым больш, што гэта зусім нескладана.

Удзельнічайце ў свяце!

Вельмі часта сцэнары дзіцячых ранішнікаў мяркуюць інтэрактыўнасць. Дзецям і бацькам прапануюць конкурсы, заданні, сумесныя гульні. Не адмаўляйцеся ад удзелу! Вашаму дзіцяці будзе вельмі прыемна, ды і вы, хутчэй за ўсё, атрымаеце задавальненне, ненадоўга «запаўшы ў дзяцінства». 

 Вось, мабыць, і ўсё.

 Жадаем вам і вашым дзецям цікавага свята і добрага настрою!

Падрыхтавала: Багдановіч А.Ю., музычны кіраўнік.

Крыніца інфармацыі: http://ddu372.minsk.edu.by

ХАТНІ ТЭАТР

Як зрабіць так, каб зносіны з дзіцем было не толькі не ў цяжар, ​​але і ў радасць для ўсіх? 

Адзін з самых прыемных і правераных спосабаў — хатні тэатр. Каляды, Новы Год і зноў Каляды — чым не падстава выпрабаваць свае сілы ў гэтай гульні? Падрыхтоўку пачніце ўжо цяпер. Далібог, не пашкадуеце: поспех гарантаваны!

Задавальненне пачынаецца задоўга да спектакля. Таму што працэс падрыхтоўкі ўключае ў сябе шмат такога, што можна рабіць разам з дзіцем. Спачатку вы пішаце п’есу, потым развучвае ролі, потым рэпетуеце, потым вырабляеце дэкарацыі, касцюмы або лялек. Будзьце ўпэўненыя, гэтыя вечары запомняцца дзіцяці на ўсё жыццё і будуць асацыявацца з чымсьці накшталт утульнага абажура над круглым сталом, калі за акном мароз і змрок …

Спектаклі могуць быць рознымі: акцёрскімі і лялечнымі — перавагі залежаць ад вашых рукадзельных магчымасцяў і, вядома, ад вашага вольнага часу. У гэты раз мы прапануем заняцца лялечнымі ўяўленнямі. Бо лялькі — лепшыя акцёры на свеце. Яны ніколі не перагульваюць, ня фальшывяць, не бываюць у дрэнным настроі ці не ў форме. Іх гумар — няхітры, а персанажы адназначныя: прынцэса абавязкова прыгожая і добрая, хоць і капрызная, а воўк — злы, з прагна падпаленымі вачамі, нават калі прыкідваецца бабуляй.

Пятрушка, Каспер і іншыя.

Для спектакля можна прыдумаць нешта сваё, але можна выкарыстоўваць і гатовы сцэнар. Ну, напрыклад, у Нямеччыне і Швецыі вельмі папулярны «тэатр Каспера». У яго шматвекавая гісторыя, а яго галоўны герой, верагодна, адбыўся ад італьянскага Пульчынелы. У англійскай фальклорнай традыцыі таксама ёсць падобны персанаж, клічуць яго Панч, а ў Расіі ён вядомы як Пятрушка, ён жа Пётр Іванавіч Уксусаў.  (У вашым спектаклі ён цалкам можа быць і добрым маленькім прывідам Касперам.)

Свавольнік і махляр Каспер — герой без ўзросту. Ён вясёлы, высакародны і ўвесь час нешта ладзіць. Яму вельмі дастаецца за яго гарэзлівасць, але разумней і мудрэй ён ад гэтага не становіцца. Каспер не ўмее лічыць і часта ўсё блытае, дрэнна разумее цану грашам, часам выхваляецца і балбатлівы, а можа раптам стаць сарамлівым і нясмелым. Галоўнае ж — ён ніколі нікога не павучае.

Дзеці адразу прызнаюць у Касперы свайго таварыша і аднадумца. З яго дапамогай лягчэй наставіць гарэзы або падбадзёрыць які захварэў малога. Варта толькі Каспер падысці да ложка і немудрагеліста пажартаваць, як ад дзіцячых засмучэнняў не застаецца і следу.

Іншыя ўдзельнікі тэатра — не гэтулькі арыгінальныя асобы, колькі тыпажы, ўвасабляюць розныя чалавечыя якасці: дабрыню, высакароднасць, глупства, прагнасць …

Рэквізіт.

На ролю шырмы падыдзе коўдра, расцягнутая ў дзвярным праёме ці ў куце пакоя. Можна зрабіць заслону, падвесіўшы ў дзвярным праёме дзве гардзіны, якія будуць разводзіцца ў бакі перад пачаткам прадстаўлення. У дэкарацыях няма неабходнасці: тэатр Каспера лімітава просты, і рэалізм дэкарацый будзе толькі перашкаджаць яго ўспрыманню. У якасці задніка лепш за ўсё выкарыстоўваць простую драпіровочную тканіну, на фоне якой будуць з’яўляцца персанажы. І не бойцеся расчараваць дзяцей: фантазія дапаможа ім здагадак тое, чаго яны не ўбачаць на сцэне. У гэтых адносінах нашы атожылкі мала адрозніваюцца ад сваіх аднагодкаў мінулых стагоддзяў.

Лялькі.

Вядома, больш цікава зрабіць іх сваімі рукамі, але майце на ўвазе, што асобы самаробных станоўчых герояў, напрыклад прынцэсы ці караля, часта выходзяць не такімі прыгожымі, як хацелася б. Значна лепш атрымоўваюцца злыя і смешныя персанажы — разбойнік, ведзьма і г. д. Лялька, з якой здымаецца адзенне, можа выконваць некалькі роляў: булачнік лёгка ператвараецца ў лекара, чараўнік — у прынца і г. д. Тут падыходзяць любімыя цацкі (для станоўчых персанажаў), татавы насоўкі (для прахадных) і шкарпэткі (для адмоўных). Творчае задавальненне наступае якраз ад таго, што аптымальнае рашэнне знаходзіцца ў выніку доўгіх пошукаў. Менавіта таму мы не даем тэхналагічных саветаў.

Хатні тэатр. сцэнар спектакля

Цікавей за ўсё рыхтаваць спектакль, калі вы на святы чакаеце гасцей.

Акцёры размяшчаюцца за шырмай. Персанажы выходзяць да гледачоў збоку ці з глыбіні сцэны. Злы чараўнік, ведзьма могуць з’яўляцца знізу. Калі лялька павінна спаць на сцэне, яе паварочваюць спіной да публікі, паколькі яна не ўмее закрываць вочы.

Паклапаціцеся пра тое, каб усё неабходнае было ў вас пад рукой, інакш у спектаклі паўстануць паўзы. Вам дапаможа фартух з вялікімі кішэнямі, дзе перад пачаткам прадстаўлення можна раскласці лялек у пэўным парадку, каб хутка даставаць іх па ходзе дзеяння. Розныя прадметы, задзейнічаныя ў спектаклі, напрыклад, кветкі, прыколаў шпількамі да ўнутранага боку шырмы, тады вы іх дакладна не страціце.

Спектакль цалкам пад сілу згуляць аднаму чалавеку. Праўда, у гэтым выпадку выканаўцу прыйдзецца часта змяняць галасы і рэгістры, кажучы за ўсіх герояў — ад трохі пісклявы прынцэсы да басавіты караля. А гэта неабыякая нагрузка на звязкі. Лепш за ўсё гуляць ўдваіх. У гэтым выпадку за шырмай павінна быць дастаткова прасторна, каб выканаўцы маглі свабодна рухацца. Паспрабуйце размеркаваць ролі так, каб дзве лялькі, занятыя ў адной мізансцэнамі, знаходзіліся ў руках аднаго акцёра: тады іх руху будуць больш скаардынаванымі.

Малышам 4-5 гадоў можна даручыць кароткія ролі, каб яны адчулі, як гэта — быць акцёрамі лялечнага тэатра. Старэйшыя дзеці з задавальненнем будуць гуляць нароўні з дарослымі.

 

Падрыхтавала: Навіцкая С.К., намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці.

Крыніца інфармацыі: http://s43.edusoligorsk.by

— Detsad

No comments yet.

Leave a reply

Reset all fields